Trening z Ekspanderem - ćwiczenia, oceny i opinie

Trening z Ekspanderem - ćwiczenia, oceny i  opinie

Ekspander. Niezbędny przyrząd w siłowni każdego domatora

Ekspander to proste urządzenie do ćwiczeń rozciągających i wzmacniających, które może być stosowane na wszystkie partie ciała. Przyrząd ten spotyka się zarówno w klubach fitness, jak i domowych siłowniach. Czym kierować się przy jego wyborze?

Najbardziej typowy ekspander składa się z uchwytów, na przykład na ręce lub ręce i stopy, oraz z łączących je linek, które należy rozciągnąć, by wykonać ćwiczenie. To, z pozoru, bardzo proste działanie świetnie wpływa na mięśnie. Trening z ekspanderem może być doskonałym początkiem przygody z ćwiczeniami z obciążeniem.

Rodzaje

·      Klasyczny z uchwytami i elementami do rozciągania – spotykany najczęściej na rynku. W zależności od modelu, może posiadać wymienne elementy oraz funkcję regulacji

·      W formie ósemki – składa się, podobnie jak jego klasyczna wersja, z uchwytów oraz linek, które są złączone w środkowej części tworząc kształt ósemki

·      W formie koła – wykorzystywany często do treningu pilates. Ma kształt elipsy lub okręgu i dwa wygodne uchwyty

Czym kierować się przy wyborze takiego urządzenia?

·         Materiałem wykonania. Do wyboru mamy ekspander:

-gumowy – do jego zalet zaliczyć można możliwość silnego rozciągania, a co za tym idzie – sporą funkcjonalność urządzenia. Poszczególne gumy mogą być mniej lub bardziej elastyczne i stawiać większy lub mniejszy opór

-metalowy – uznawany za mniej rozciągliwy, a co za tym idzie – mniej funkcjonalny od jego gumowej wersji

·         Długością – należy ją dopasować zarówno do naszego wzrostu, jak i rozpiętości ramion oraz ćwiczeń, które będziemy chcieli wykonywać z jego pomocą

·         Obciążenie – najlepiej zdecydować się na wersję posiadającą możliwość jej regulacji

Główne zalety

·         Małe gabaryty, co sprawia, że trening z ekspanderem możemy z powodzeniem wykonać nawet na niewielkiej przestrzeni

·         Niska cena – najtańsze modele nabędziemy już za około 20 złotych

·         Wielofunkcyjność – przy pomocy ekspandera wykonać można trening tak klatki piersiowej i pleców, jak i rąk czy nóg. Wspiera on konkretne partie mięśni, lecz wpływa również na całą sylwetkę i przyspiesza spalanie kalorii

Najpopularniejsze ćwiczenia z wykorzystaniem ekspandera

·         Klatka piersiowa – chwytamy za dwa uchwyty, ustawiamy ekspander przed klatką piersiową z wyprostowanymi rękami i rozciągamy je w bok

·         Barki – stajemy prosto, umieszczamy ręce koło bioder, chwytamy ekspander za plecami i podnosimy je na wysokość barków

·         Biceps – stajemy prosto, zahaczamy jeden uchwyt o prawą stopę, drugi chwytamy prawą dłonią. Uginamy i prostujemy rękę w stawie łokciowym starając się dotknąć prawego barku. Następnie wykonujemy identyczne ćwiczenie lewą ręką

·         Triceps – stajemy prosto, chwytamy ekspander za plecami w obie dłonie tak, by prawa znajdowała się u góry, obok ucha, a lewa z tyłu, w pobliżu lędźwi. Prostujemy prawą rękę w górę, lewa trzyma uchwyt. Zmieniamy rękę na lewą

·         Plecy – stajemy stopami w połowie długości sprężyn. Pochylamy się, chwytamy dłońmi uchwyty. Bez poruszania tułowiem podciągamy równocześnie obie dłonie do klatki piersiowej

 Sprawdź ofertę ekspanderów w sklepie Fit and Strong.