Wyciskanie na klatę to nie wszystko. Jaką ławkę do ćwiczeń wybrać?

Wyciskanie na klatę to nie wszystko. Jaką ławkę do ćwiczeń wybrać?

Jaką ławkę do ćwiczeń kupić?

Ławka to nieodłączny element wyposażenia każdej profesjonalnej sali treningowej, lecz z powodzeniem wykorzystać można ją także do tworzenia domowej siłowni. Mimo, że większości osób kojarzy się ona wyłącznie z treningami klatki piersiowej, w rzeczywistości przy jej pomocy wykonać można trening całego ciała. Czym kierować się przy wyborze takiego sprzętu?

Rodzaje ławki do ćwiczeń

·         Pod sztangę – najbardziej uniwersalny model pozwalający na robienie ćwiczeń na niemalże każdą partię ciała. Dzięki możliwości regulacji wysokości stojaków pod sztangę oraz poziomu nachylenia, trening z tego typu urządzeniem staje się bardziej urozmaicony. Wybierając ją, pod uwagę należy wziąć parametry takie, jak regulacja długości, szerokość (odpowiednio dobrana zagwarantuje komfort i bezpieczeństwo) oraz wytrzymałość (jako że ławka musi wytrzymać zarówno nasz ciężar, jak i sztangi którą będziemy podnosić, należy tu zachować margines bezpieczeństwa)

·         Regulowana – stworzona w taki sposób, by jak najlepiej wzmocnić mięśnie pleców i kręgosłupa. Dzięki regulowanemu oparciu, użytkownik ma zagwarantowaną wygodę w czasie ćwiczeń. Wyposażona jest ona również w specjalną blokadę na nogi i możliwość regulacji w wielu płaszczyznach, co pozwala na wykonywanie zróżnicowanych ćwiczeń

·         Skośna – przeznaczona głównie do treningu mięśni brzucha, lecz sprawdzi się także u osób, które chcą rozbudować mięśnie klatki piersiowej. Wykonanie urozmaiconego treningu gwarantują tu dodatkowe linki i antypoślizgowe uchwyty. Kupując ją, warto wziąć pod uwagę możliwość regulacji kąta nachylenia

Dodatkowe elementy

·         Rozpiętki – obrotowe dźwignie zlokalizowane po obu stronach ławki pozwalające na wykonanie kompleksowego treningu całego ciała

·         Modlitewnik – część służąca do ćwiczeń mięśni ramion; najczęściej można się z nim spotkać w przypadku ławek pod sztangę

·         Miejsce na hantle – ułatwia ich przechowywanie; dzięki niemu mamy je zawsze pod ręką w trakcie treningu

·         Linki – sprawdzają się podczas ćwiczeń mięśni rąk; doskonale urozmaicają trening

·         Dźwignia – wykorzystywana do ćwiczeń mięśni nóg

Parametry, na które warto zwrócić uwagę przy zakupie

·         Materiał, z którego ławka została wykonana – najlepiej do tego celu sprawdzają się profile stalowe, które gwarantują odpowiednią wytrzymałość i bezawaryjność

·         Łatwość w montażu – dzięki temu będziemy mogli ją szybko rozłożyć i złożyć po zakończonym treningu

·         Ilość zajmowanego miejsca – idealna ławka do ćwiczeń powinna być skonstruowana w taki sposób, aby nie zajmować dużo przestrzeni, nie tracąc jednocześnie na swojej użyteczności

·         Bezpieczeństwo – potwierdzeniem spełniania przez ławkę określonych norm bezpieczeństwa są certyfikaty takie, jak EN 957, który jest przyznawany akcesoriom sportowym

·         Możliwość regulacji – dzięki niej jesteśmy w stanie wykonywać ćwiczenia w różnych pozycjach, a co za tym idzie – angażujemy do pracy więcej mięśni i nasz trening staje się bardziej efektywny

·         Maksymalne obciążenie ławki – pod uwagę należy tu wziąć zarówno wagę użytkownika, jak i dodatkowych elementów takich, jak hantle

Sprawdź naszą ofertę ławek do ćwiczeń > Ławki treningowe