Wałek Do Ćwiczeń Foam Roller - Jaki wybrać? Jaki kupić? Jaki najlepszy?

Wałek Do Ćwiczeń Foam Roller - Jaki wybrać? Jaki kupić? Jaki najlepszy?

Foam Roller, czyli wałek do masażu – jaki najlepszy?

Roller Fitness do masażu – co to jest?

Wałek do rolowania mięśni to multifunkcyjne, stosunkowo tani i jakże przydatny przyrząd potreningowy, który powinien znajdować się w zanadrzu każdego sportowca. Wałek piankowy to niewielki przedmiot, który wspomoże twoje mięśnie i przyspieszy regenerację. Stosując wałki Foam Roller, rozmasujesz i rozluźnisz swoje napięte mięśnie, co pozwoli na głębszą i szybszą regenerację.



Wałek do ćwiczeń – jaki wybrać?

Rolki do ćwiczeń typu Foam Roller stosują sportowcy praktycznie każdej dyscypiliny. To niewielkie urządzenie ma zastosowanie w każdym ze sportów. Dlaczego? Dlatego, że każdy zawodowy sport wiąże się z dużą aktywnością fizyczną. Trenując różne dyscypliny, w odmienny sposób, w  organizmie sportowca aktywują się różne partie mięśniowe, w zależności od rodzaju wysiłku.
Wybór odpowiedniego sprzętu treningowego to najistotniejsza sprawa. Więc jaki roller do masażu i dla kogo?
Podejmując decyzję zakupu, należy zadać sobie pytanie, jakiego dokładnie walka fitness potrzebujesz.


Miękkie wałki Foam Roller to produkt, który polecamy osobom szczupłym o bardzo spiętych powięziach mięśniowych. Takie wałki do ćwiczeń, powinny rozluźniać mięśnie, nie powodując nadmiernego bólu. Należy jednak wziąć pod uwagę, że rolowanie powinno być dużo dłuższe niż przy zastosowaniu wałków o średniej i dużej twardości.

Przykład rollera miękkiego: inSPORTline Cilindro.


Foram Roller Standard – to wałki fitness o średniej twardości i średnimi wypustkami. To wybór uniwersalny dla  osób bez przeciwskazań zdrowotnych. Ten typ rollera można stosować dla każdej partii mięśniowej. Ten typ rollerów polecamy szczególnie osobą trenującym rekreacyjnie i zaczynającym przygodę z wałkami fitness.

Przykłady rollerów standard: EVA PCV Roller Basic


 

Wałki do ćwiczeń typu PRO, to bardzo twarde rollery. Nie jest to sprzęt dla każdego. Jest to sprzęt adresowany dla sportowców o dobrze rozbudowanej muskulaturze. Ten typ wałków poprzez swoją twardość i zastosowaniu wielu wypustek skutecznie pobudzi zarówno spięte mięśnie zewnętrzne jak i mięśnie głębokie. Ten typ wałka polecamy również osobom o małym spięciu mięśniowym.

Przykłady wałków PRO: Crossfit HMS FS201, HMS Roller FS101, HMS FS109

Pobudzanie mięśni głębokich najlepiej pobudzają rollery z głębokimi wypustkami. Szczególną uwagę należy zwrócić przy rolowaniu powięzi przy kręgosłupie. Źle dobrany wałek do ćwiczeń może przyczynić się do powstania bólów na odcinku kręgosłupa. Osobiście do celów rozmasowywania tych okolic stosuję piłkę Lacrosse MTR.

Ciekawym rozwiązaniem są również rollery wielozadaniowe takie jak: HMS FS113. To typ wałka 2w1. Czyli twardy i miękki wałek do masażu.