Jakie hantleki kupić? Wybieramy sprzęt do ćwiczeń.

Jakie hantleki kupić? Wybieramy sprzęt do ćwiczeń.

                            Wybieramy hantelki idealne

Hantelki sprawdzą się zarówno podczas ćwiczeń ogólnorozwojowych, fitness, jak i typowo rehabilitacyjnych. Odpowiednio dobrane są w stanie ukształtować tak ramiona, jak i talię, łydki czy pośladki. Czym kierować się przy ich wyborze?

Główne zalety hantelek

·         Trening z ich zastosowaniem świetnie wzmacnia poszczególne grupy mięśni i doskonale modeluje całe ciało

·         Zakres ruchu jest tu zwiększony, dzięki czemu lepsza jest skuteczność ćwiczeń angażujących mięśnie do pracy ze stosunkowo dużą częstotliwością

·         Pomagają w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała

·         Ćwiczenia z ich użyciem są bezpieczne dla stawów, jako że dłonie układają się tu w pełni naturalnie względem tułowia

·         Można z nich korzystać samodzielnie, bez konieczności obecności osoby asystującej, jak ma to miejsce w przypadku chociażby sztangi

·         Nie są drogie i nie zajmują dużo miejsca, dzięki czemu sprawdzą się nawet w pomieszczeniach o niewielkim metrażu. Bez przeszkód można je zabrać ze sobą na przykład na wakacyjny wyjazd

Rodzaje hantelek

·         Neoprenowe – neopren pokrywa ich zewnętrzną warstwę sprawiając, że powierzchnia hantli jest przyjemna w dotyku. Materiał ten nie pochłania wilgoci, dzięki czemu ręka nie ślizga się w trakcie ćwiczeń. Wypełnienie tego typu hantli jest zwykle żeliwne, a ich waga waha się od 0,5 do 5 kilogramów

·         Gumowe – wyróżnia się 3 ich rodzaje:

-z gumą pokrywającą całość hantli. Charakteryzują się niewielkimi rozmiarami i ważą od 0,5 do 5 kilogramów

-powlekane gumą jedynie na zakończeniach. Mogą ważyć nawet 50 kilogramów

-wyposażone w gumową nakładkę, co zwiększa ich właściwości antypoślizgowe

·         Z uchwytem – produkowane najczęściej z neoprenu. Posiadają zapinany na rzep uchwyt, co zabezpiecza przed wypadnięciem w czasie treningu i znacznie ułatwia ich trzymanie w dłoni. Niestety, powierzchnia ta łatwo chłonie wilgoć, co sprawia, że przy bardzo intensywnych treningach takie hantle nabierają nieprzyjemnego zapachu i szybko się niszczą

Dobór hantli do rodzaju treningu

·         Trening dla początkujących – w tym przypadku najlepiej sprawdzą się hantle o wadze nie przekraczającej 0,5 kilograma. Przy ich pomocy wykonać będzie można trening umożlwiający wyszczuplenie mięśni ramion i zwiększenie ich wytrzymałości. Z biegiem czasu można zaopatrzyć się w nieco cięższe hantle ważące pomiędzy 2 a 5 kilogramów

·         Trening siłowy – tutaj zakupić należy się w hantle o różnej wadze. Te wyposażone w funkcję regulacji obciążenia świetnie sprawdzą się w sytuacji, gdy zależy nam na zwiększeniu intensywności ćwiczeń. W czasie treningu siłowego wykorzystać możemy zarówno hantle żeliwne, neoprenowe, jak i bitumiczne

·         Trening aerobowy – najczęściej wybierany przez kobiety. Charakteryzuje się sporym zróżnicowaniem; niektórym z wykonywanych tu ćwiczeń towarzyszą dosyć gwałtowne ruchy, w związku z czym najlepiej zaopatrzyć się w model z uchwytami, dzięki którym będziemy mieć pewność, że w czasie treningu hantle nie wyślizgną się z rąk