Nie wiesz jaki domowy atlas treningowy wybrać?

Nie wiesz jaki domowy atlas treningowy wybrać?

Wszystko, co na temat atlasu do ćwiczeń wiedzieć powinniście!

Atlas to urządzenie wielofunkcyjne umożliwiające pracę nad różnymi grupami mięśni. Wykonywany przy jego pomocy trening bazuje na ćwiczeniach siłowych mających na celu rozbudowę masy mięśniowej i modelowanie sylwetki. Jest on niezbędnym elementem wyposażenia każdej siłowni, lecz, o ile dysponujemy wystarczającą przestrzenią, nabyć można go także na domowy użytek.

Zalety atlasu treningowego

·         Z jego pomocą ćwiczyć mogą zarówno osoby początkujące, jak i zaawansowane. Jest to możliwe dzięki temu, że do wyboru mamy różne stanowiska oraz obciążenia, które dopasować możemy do naszych umiejętności

·         Wielofunkcyjność – atlas do ćwiczeń pozwala pracować nad wybranymi grupami mięśni, przy czym każda z nich zostaje wypracowana w podobnym stopniu. Stanowi on także połączenie kilku różnych urządzeń siłowych

·         Gwarantuje świetne rezultaty, pod warunkiem, że ćwiczenia zostają dostosowane do indywidualnych potrzeb

·         Obciążenia są tu odpowiednio zabezpieczone, co pozwala na wyeliminowanie ryzyka przeciążenia organizmu

·         W jednym czasie trenować może na nim nawet kilka osób

·         Jego obsługa nie należy do skomplikowanych

Kto powinien zrezygnować z treningu na atlasie?

·         Osoby mające problemy z kręgosłupem

·         Osoby z wadami postawy

·         Osoby cierpiące na dysplazję biodrową i inne schorzenia ortopedyczne

·         Osoby z wadami serca

Jakie parametry wziąć pod uwagę kupując atlas treningowy?

·         Oczekiwania odnośnie ilości dostępnych funkcji i ich rodzaju oraz ilości stanowisk

·         Możliwość rozszerzania poszczególnych opcji – jako że zarówno potrzeby, jak i umiejętności ćwiczącego z czasem ulegają zmianie, warto zaopatrzyć się w model dający możliwość zamontowania dodatkowych elementów składowych

·         Liczbę osób, która będzie równocześnie korzystać z urządzenia

·         Wielkość – warto zdawać sobie sprawę z faktu, że atlas treningowy jest wymagającym urządzeniem, jeżeli chodzi o zajmowaną powierzchnię

·         Stabilność – urządzenie to powinno być dopasowane zarówno do indywidualnych potrzeb, jak i masy użytkownika. Znacznie bardziej stabilnego atlasu potrzebować będzie osoba nastawiona na profesjonalne treningi

Pielęgnacja atlasu do ćwiczeń

By atlas mógł nam służyć przez długi czas, a trening z jego pomocą był w pełni bezpieczny, warto zadbać o stosowną konserwację, na którą składać powinno się:

·         Dokręcenie sworzni i mocowań przed pierwszym treningiem i po dokonaniu regulacji

·         Dokręcanie elementów łączących co najmniej raz w tygodniu

·         Smarowanie ruchomych części urządzenia przy pomocy specjalistycznych aparatów

·         Naprawa lub wymiana uszkodzonych albo zużytych części

·         Odpowiednie przechowywanie z dala od wilgoci

Podstawowe zasady treningu na atlasie

·         Gdy osoba ćwicząca miała dłuższą przerwę w ćwiczeniach, powinno się stopniowo zwiększać ich ilość i intensywność

·         Ćwiczenia należy zawsze wykonywać w seriach

·         Na początek wykonywać powinno się serie w z mniejszym obciążeniem, które następnie zwiększamy, przy równoczesnym zmniejszaniu liczby ich powtórzeń

·         Między poszczególnymi ćwiczeniami mięśnie powinny być naprężane

·         W miarę nabierania wprawy w ćwiczeniach, należy stopniowo zwiększać ich ilość i intensywność



Wybierz swój najlepszy atlas treningowy!