Jaki twister obrotowy kupić? Wszystko o twisterach do ćwiczeń.

Jaki twister obrotowy kupić? Wszystko o twisterach do ćwiczeń.

         Twistery obrotowe: Czy warto? Z linkami czy bez linek?

Twister skrętny to niewielkie urządzenie treningowe, którego zasadniczą część stanowi obrotowy talerz. Jego bardziej zaawansowane modele mogą być wyposażone w linki, drążek do przytrzymywania się lub wypustki i magnesy dopasowane do kształtu stóp i masujące je. Świetnie sprawdzi się on u osób, którym zależy na wymodelowaniu sylwetki i wysmukleniu talii, bioder oraz brzucha.

Rodzaje twisterów

·         Bez linek – najprostszy, najlżejszy i najtańszy z możliwych wariantów. Służy głównie do wyszczuplania talii i pracy nad mięśniami skośnymi brzucha. Osoby początkujące mogą mieć na początku nieco problemów z utrzymaniem na nim równowagi

·         Z linkami – pozwalają na pracę nie tylko nad talią oraz mięśniami brzucha, lecz również ramionami. Stosunkowo łatwo utrzymać na nim równowagę. Znajdujące się tu linki mogą nieco przeszkadzać podczas wykonywania ćwiczeń, w których się ich nie używa

·         Z wypustkami masującymi, które masują dodatkowo stopy w trakcie treningu, dzięki czemu zmniejsza się ich opuchlizna i ryzyko wystąpienia skurczy. Tego typu urządzenia wykorzystują także wpływ akupresury, niwelują bóle głowy i łagodzą napięcia spowodowane stresem

Co wziąć pod uwagę przy zakupie?

·         Materiał wykończenia – powinien być on bezpieczny w użytkowaniu i antypoślizgowy

·         Jakość wykonania – najlepiej wybrać model wykonany z trwałych, solidnych materiałów będących w stanie znieść nawet bardzo duże obciążenie (należy dobierać je z zapasem, uwzględniając wagę najcięższego użytkownika, który będzie korzystał z twistera)

·         Średnicę talerza obrotowego

·         Dodatkowe opcje takie, jak licznik czasu, kalorii czy obrotów oraz stoper

Ćwiczenia z twisterem

·         Na brzuch – stajemy na twisterze i obracamy nim raz w jedną, raz w drugą stronę tak, by pracowały biodra, a górna część ciała pozostawała nieruchoma. Ćwiczenie należy wykonywać przez co najmniej 15 minut. Jeżeli mamy problem z utrzymaniem równowagi, możemy przytrzymać się ściany lub framugi drzwi

·         Na ręce – stajemy stopami na twisterze i chwytami linki tak, by po podniesieniu ich do góry kciuk znajdował się niżej niż reszta palców. Uginamy ręce, a łokcie trzymamy blisko ciała, starając się nie ruszać nimi w trakcie ćwiczeń. Podnosimy ręce do góry, do pełnego ścisku i opuszczamy w dół. Wykonujemy 3 serie po 15 powtórzeń. Inne ćwiczenie – stajemy na twisterze, a linki chwytamy tak, by kciuk znajdował się niżej od reszty palców. Podnosimy ręce za głowę tak, aby były one wyprostowane w ramionach. Tutaj również wykonujemy 3 serie po 15 powtórzeń

 Sprawdź naszą ofertę: Twistery obrotowe